En underbar midsommar!

Äntligen hemma igen! Jag har varit i öregrund över midsommar och haft midsommarfest. =) Det var jättekul =) Och vi hade för oss en del tokiga saker XD Iallafall på kvällen. Ja så här var det..

Vi kom till öregrund på torsdag med ett kylskåp som vi köpt på vägen. Det var ett kylochfrys-kylskåp. Vi köpte den hos nån gumma som nästan inte kunde snacka svenska och var från typ.. Hmm, Estland =) Iallafall så hade vi ställt bilden på nån annans perkeringsplats för att det skulle ta typ 10 minuter. När vi kom ut satt det en lapp "Ni står på min parkeringsplats/ Åse" Skaffa dej ett liiiv! sitter och kikar ut genom fönstret hela dagen och kolla om nån tar din parkering? Orka.. Ja iallafall så är jag lite skön och flyttade lappen till nån annans bil =) Undrar vad som hände sen =) haha. Ja sen kom vi med kylskåp och halva saltsjöbden till öregrund på torsdagen. Vi ställde in kylskåpet i vår säkert 25 kvadratm. lilla stuga. Det står nu där perfekt och prydligt. Jag tror inte vi gjorde så mkt mer den dagen för vi kom dit halv elva.
Fredag. På fredag kom alla. Som vanligt "glömde" mamma att väcka mig vid åtta så jag kunde hinna duscha och fixa mig, men hon väckte mig typ 9-10 när min moster och hennes familj kom. Så jag fick springa och duscha hos farmor. Sedan hade jag inte så mkt att göra så jag var med min kusin Sara och vi hängde lite i hängmattan tills gästerna kom, och då fick jag fullt upp med att borsta ut mitt trassliga hår som jag glömt :P Ja och sen åt vi lunch, gjorde en midsommarstång, dansade runt den och softa lite med en härlig och stor jordgubbstårta. Vi satte på en motor på den lilla båten, en motor med ca 2 hästar XD Den var vääldigt krånglig att köra för först skulle vi få igång den och det tog typ 20 min, sen var vi tvugna att tjocka för att den skulle köra, men vi lärde oss till sist. Vi besterg både måsögrundet och nåt till ställe sen la motorn av så vi rodde hem.
Sen efter en stund och många vänd-tior skulle vi äta middag, och därefter fick vi godiset som iallafall jag längtat efter en stund. Sen kom kvällen XD Och då skulle vi basta! haha det började med tjejbastu. Mamma och Ingrid gick in först, sen kom jag och Lova sen sigrid. Jag och Lova ville inte basta så länge första ggn så vi gick ut och doppade oss. Sen gick vi in och de andra ut. Då kom vi på att vi skulle åka ut på vindsurfingbrädan (utan segel eller mast) Vi tog med en paddel och paddlade över till andra sidan där det ochkså var fest hos några ungdomar. Vi paddlade en bit mot dem. Dem bah " tjena tjejer" Vi bah WOOOOOh! Sen kom de med nån underlig fråga: "är det här era shorts?" Vi bahh öööööh? nnäee sen åkte vi till campingen och hälsade på nån gubbes chiuaua sen åkte vi tillbaka igen och gick in i bastun. Sen ville vi åka ut igen( vet inte riktigt varför) och denna gång var vi tre för Sigrid skulle med. Och då blev det allt vingligt. Och så hade jag börjat frysa också. Klockan var ju typ 1 på natten =S Brrr.. Så vi åkte in och gick upp och klädde på oss( Lova och jag) Så satt vi där och "spelade kort" till 2 på natten. Ja vi spådde typ varann om vårt framtida liv. Vi la alla 52 kort upponer och så ställde man en fråga. Blev det rött var det ett ja. Och svart nej. Vi började med mig. Detta är min framtid: Jag är en psykiskt sjuk rökare som misshandlar mina 6 st adopterade barn och lever för mitt växthus. Jag har inget jobb, sampo, partnerskap. Jag bor i ett fint hus i småland och är en lespisk prostituerad. Därifrån kommer mina inkomster. Jag hyr också ut min ärvda sommarstuga på Hawaii. Men trots allt detta har jag ett långt och lyckligt liv. Men alla hatar mig. Till och med mina barn. Och det kan dels bero på att jag är Smal och benig och otrevlig. Ja det var min spådda framtid. Hoppas att den INTE blir så. Dagen därpå (lördag) "glömde" mamma som vanligt att väcka mig. Nu låter det som min mamma är slarvig och oansvarig men hon är nog världens bästa, jag älskar henne. När jag kom upp åt jag frukost ensam för att "jag" var så sen. Sen skulle vi ut och pimpla strömming. Det duggregnade lite och vi fick ingen fisk i början. När vi kom hem hade vi fyra stycken.. Typ en decimeter Wiiie! Ja det var inte så mkt å göra utan å åka hem. Men hemvägen var mysig för jag satt och myste med elias (min kusin på 4 år) som är jättegullig. När vi kom fram gjorde vi inte så mkt och alla åkte hem utan min moster och familjen. Den kvällen lärde jag Ghazi vänd-tia och nåt korttrick. Sen skulle alla gå en promenix men vi kunde inte lämna småbarnen sovande.. ? Så någon fick stanna. Det blev moster. Vi gick en bit och kom till vägen. Där mötte vi en som bor lite längre bort med hästar som berättade lite om nån som kunde ta emot oss att rida och så kanke vara lite ridlärare. (min mamma altså) Vi blev jätteglada och tänkte ringa imoron. Sen virra vi bort oss i skogen och såg en husvagn i skogen som såg ut som lost eller nåt. Sen kom vi fram och slutligen hem. Då myste vi, tog en macka och spelade Plump. (kortspel) Vi gick och lade oss vid tolv. På lördagen hade det också på dagen kommit några gående rakt upponer in på vår tomt. De gick bara in med sina fiskespön. En man och en tonårig tjej. Vi sade att det var privat mark och att de inte kunde komma in som främlingar. De ba "men då får vi presentera oss blabla så nu är vi inte främlingar" så gick de iväg. En kvart senare gick de iväg. UTAN fispespön och redskap. Senare hittade pappa dessa fastsatta nånstans lagda i sjön som om de vänta på napp. Vi tog upp dem och ställde dem vid grinden. På söndagen kom dessa korkade personer tillbaka och gick rakt runt vår stuga ner till dasset och till sjön och letade efter nåt. Pappa gick ner och sa nåt till dem och visade dem till sina spön som de letade efter. Idioter säger jag bara. Sen åkte vi väl hem antar jag.

Nu när vi kom hem, så åt vi middag, jag började på denna långa blogg och sen skulle vi åka och plocka fläderblommor på ett ställe. Blommorna skulle vi göra saft av. Efter det åkte vi vidare till dammsjön och tog oss ett härligt dopp. Pappa och jag gick på den flytande ön som man sjunker ner och slafsar i. Myysigt men riktigt häftigt. Sen efter ett vältjänat dopp och lite glass sitter jag här med min godispåse.


Så bra man har det ändå. Tänk på det. Massor av pussar och kramar! /I
image15

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Fett härlig midsommar förutom att den dära särgubben och ungen kom dit o börja fiska, vilken humor alltså x)
Haha, ja lovar att jag skulle ha gått upp på land till de dära killarna om jag hade vart där :)
pussellipuss
Puii.blogg.se
;)

2007-06-24 @ 23:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0